2015/09/19

Plaga wszechobecnego blogowego minimalizmu

Z uwagą śledzę najnowsze trendy panujące wśród blogerów i muszę przyznać, że zaczęło mnie przytłaczać nawoływanie do zachowania minimalizmu... we wszystkim. W szafie, w komputerze, a nawet na blogu. Rozumiem, że to pozwoli zachować porządek i oczyścić atmosferę. Trudno się z tym nie zgodzić. Jednak przyznam, że z tego powodu szaty graficzne blogów stały się nijakie. Wszystkie na jedno kopyto. Ubogość kolorów, brak jakichkolwiek akcentów, lub postawienie tylko na te subtelne sprawia, że templatka zieje surowością. Kiedy zdałam sobie sprawę, że trend ten opanował blogi na skalę masową, przeraziłam się i zrozumiałam, jak bardzo blogerzy zrezygnowali z własnego stylu, by tylko być "na topie".

Ja również dałam się złapać na ten haczyk. Starałam się, by na Blokotku zawsze widniał profesjonalnie wyglądający szablon. Profesjonalny, czyli stonowany, elegancki. Niestety tym samym zatraciłam swoje ja, bo blog powinien podobać się przede wszystkim autorowi. Stworzyłam więc zupełnie inny, kwiecisty szablon, który niektórzy mogą uznać za "kiczowaty", jednak postanowiłam go zainstalować i zastosować tym samym swoistą terapię. Od razu poczułam się lepiej. Osobiście uwielbiam różne tego typu bibeloty i w ich towarzystwie czuję się sobą. Przestałam przejmować się, co czytelnicy pomyślą o Blokotku, dlatego że jak wiadomo, nie da się dogodzić każdemu, a skoro mam pisać i czuć się w tym miejscu dobrze, musi podobać się ono przede wszystkim mi.

Nie wiem, jak duży wpływ moje zdanie wywiera na innych blogerów, jednak sugeruję, żeby spróbowali oni podejść do tematu trochę na luzie i o ile blog nie jest wizytówką ich firmy, to może warto zmienić szablon na taki, który posiada "coś więcej" oprócz białego tła i czarnych kresek? Ostatnio sama stworzyłam sporą ilość minimalistycznych szablonów dla Bloggera, bo panuje na nie popyt, jednak teraz postanowiłam poświęcić czas na te o kwiecistych, błyszczących, wielkich nagłówkach, które od razu przyciągają wzrok. Zdaję sobie sprawę, że wobec panujących trendów, zainstalowanie ich, to odważna decyzja, jednak myślę, iż różniące się blogi mogą szybciej zjednać sobie sympatię czytelników. 

Sama osobiście dłużej przyglądam się, kiedy design jest ciekawy, inspirujący i wyróżniający się. Wiele osób również stwierdziło, że "zagracone" szablony są śliczne, także wiem, że mają swój urok. Oczywiście pozwalając sobie na nieco szaleństwa, nie powinniśmy stosować zbyt ostrych kolorów, mało czytelnych czcionek, czy pstrokatych teł, bo to razi w oczy. Jak to w życiu, we wszystkim należy zachować umiar, ale nie rezygnować zupełnie z innowacji, by na siłę wtapiać się w tłum. W blogowaniu chodzi przede wszystkim o wyróżnianie się, dlatego moje przemyślenia powinni wziąć do serca świadomi blogerzy.

Blog powinien przede wszystkim mieć charakter oraz swój własny, niepowtarzalny klimat. Nie da się tego stworzyć bez uwzględnienia indywidualnych predysposzycji jego autora. Jeśli zgadzacie się z moim zdaniem sprawcie, by wasza templatka odzwierciedlała wasze "Ja" i koniecznie napiszcie w komentarzach o skutkach tej metamorfozy.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Komentarze zawierające SPAM zostaną usunięte.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.